خلاصة:
از ویژگیهای بارز چند دههی گذشته تمرکز روی خصوصیات زبانآموز است.مقالهی حاضر برخی از ویژگیهای سبکی و راهبردی نوجوانان را در یادگیری آنها مؤثر قلمداد میکند و آنها را به کمک تجربه میآزماید.ارتباط بین معلم و زبانآموز و مدیریت کلاس درس از جمله نکاتی است که به آن پرداخته شده است.آنچه که به طور اخص بر آن تأکید شده این است که معلم و زبانآموز هر دو در یادگیری نقش دارند و با هم و از هم یاد میگیرند.با به کارگیری راهکارهای ارائه شده دربارهی چگونگی برخورد با این گروه سنی میتوان از راهبردهای مفید در ارتقاء کمی و کیفی آموزش زبان گامی تازه برداشت.
ملخص الجهاز:
"آموزش زبان به نوجوانان نوشتهی:کریستینا دامیم،والسکا واسنکسکی و ماریا پیکسوتو ترجمهی:کبری درخشان،عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی-واحد تهران مرکزی (به تصویر صفحه مراجعه شود) چکیده از ویژگیهای بارز چند دههی گذشته تمرکز روی خصوصیات زبانآموز است.
به کارگیری زبان مادری یکی از مشکلترین سؤالها این است که:«آیا به نوجوانان اجازهی استفاده از زبان مادریشان داده شود یا خیر؟»در شرایط ایده آل،هر کلاس زبان باید به زبان مقصد اداره شود،لیکن اگر دانشآموزان را به استفاده از زبان مقصد وادار کنیم،گاهی باعث ایجاد وقفه در جریان و رشتهی افکار و ایدههای آنها میشویم.
دانشآموزان نوجوان در صورت نداشتن روابط خوب با معلم،در معرض از دست دادن انگیزهی خود قرار میگیرند و احساس ناآرامی (به تصویر صفحه مراجعه شود) خواهند کرد.
هنگامی که دانشآموزان فراتر از محدودیتها عمل میکنند،در حقیقت مایلاند بفهمند که تا چه حد به این کار مجاز هستند و دوست دارند،از طریق معلم خود بفهمند که رفتار آنها در یک گروه اجتماعی باید چگونه باشد.
نمیتوان یک فرمول خاص را برای کلیهی دانشآموزان نوجوان به کار برد،زیرا هر یک از آنها یک فرد است و باید به عنوان یک فرد با او برخورد کنیم.
*نشانی:تهران،خیابان ایرانشهر شمالی،ساختمان شماره 4 آموزش و پرورش،پلاک 862،دفتر انتشارات کمکآموزشی تلفن و نمابر:87410388 (به تصویر صفحه مراجعه شود) برگ اشتراک مجلههای رشد شرایط 1-واریز مبلغ 02/000 ریال به ازای هر عنوان مجله درخواستی، به صورت علی الحساب به حساب شمارهء 00026693 بانک تجارت شعبه سه راه آزمایش(سرخه حصار)کد 593 در وجه شرکت افست."