ملخص الجهاز:
"این زیبایی شناختی دیالکتیک،بسته به دیدگاه هنرمند است که با توانآفرینش خود خرسندی دریافت مخاطب را پدید میآورد؛آفرینندگی که عنصربنیادین پیوستگی میان هنرها است و برپایۀ جهانبینی هنرمند بر سازندۀدنیایی دیگر است.
از میان هاشورها/بهناز علیپور/بر فریب عطش/فاطمه حیاتی-چهل وهشت پله/پاکسیما مجوزی،با این ویژگی در دیدگاه از تکنیک گفتوگوی درونی- eugolaid reiretnI -سود بردهاند با مدولاسیون گوشۀ دید راوی و گاهی با رفت وبرگشت به گذشته و اکنون تا مخاطب را به شناخت سرشت درونی خویش پذیراشوند.
داستانهای عبور/مریم رئیس دانا-آقای عینکی-مژگان خلیلی-چراغخاموش/شهره احدیت از این گرد آمده در سنجه با سه داستان دیگر ویژگیهایییکسان در ساختار فرم دارند تنها با این واگردانی(تفاوت)که tolP برپایۀ کاراییکاراکترها و شیوۀ خودنگارانهای نه با نگرش تیوریک که با فاتالیسم فمینیستیخودجوش،بازگفت(روایت)را دچار کند زبانی کرده است.
از میان هاشورها-برفریب عطش-چهل و هشت پله اما این پتانسیل را از خود آشکار ساختهاند کهمیتوان از جایگاه زنان سخن گفت و همپای آن از چنبر بستۀ گرایش بهفمینیسم بدور ماند."