خلاصة:
برند از مهمترین داراییهای نامشهود سازمانها محسوب میشود. توسعۀ ارتباط بین مشتری و برند، تبدلی به یکی از مهمترین راهبردهای سازمانهاست که نتایج مؤثری را برای آنها به ارمغان میآورد. هدف از این تحقیق بررسی نقش و تأثیر وبسایتهای اجتماعی بر توسعۀ روابط مشتری و برند در شرکتهای فعال در عرصۀ فروش لپتاپ و تجهیزات کامپیوتری در شهر تهران است. این تحقیق از نوع پیمایشی است که دادههای مورد نیاز برای انجام تحلیل بهکمک توزیع و جمعآوری 127 پرسشنامه بهدست آمد. این تحقیق براساس معادلات ساختاری و با تکنیک حداقل مربعات جزئی آزمون و تجزیه و تحلیل شده است. یافتههای تحقیق بیانکنندۀ وجود تأثیر مثبت وبسایتها بر افزایش اعتماد و وفاداری به برند از سوی مشتری است. بنابراین، ایجاد اجتماعاتی برای برند در اولویت فعالیتهای بازاریابی قرار میگیرد. ایجاد و توسعۀ ارتباط نزدیک، قوی و پایدار با مشتری نیز از اولویتهای این برنامهها خواهد بود که میتواند به وفاداری و بهبود کیفیت برند کمک شایانی کند.
ملخص الجهاز:
روابط با مشتری همواره یکی از موضوعات مهم شرکت هاست ؛ بـه طـوری که با ایجاد جوامع برند سعی در توسعة روابط مشتریان و تبادل نظر با یکـدیگر دربـارة کیفیـت و محتوای محصول یا خدمت دارند و این امر از طریق جوامع برند که در شبکه های اجتماعی ایجاد می شود، به سرانجام می رسد (هنینگ و همکاران ، ٢٠١٠).
اینکه چرا مشتریان به اجتماعات برند که برای توسعة روابط با مشـتری بـه وجـود آمده اند، ملحق می شوند و این تعاملات چگونه رفتار مصرف کننده را در قبال برند تحت تأثیر قرار می دهد، از محرک های اجرای این پژوهش محسوب می شود.
"Shanghai adolescents’ brand interactions on theChinese Social Networking Site Qzone: A Uses andGratifications Approach", Revista Española de Investigación de Marketing ESIC, http://dx.
The effects of self-brand connections on responses to brand failure: A new look at the consumer–brand relationship, Journal of Consumer Psychology, 22 (2012) 280–288.
"The Role of Drivers on Supply Chain Integration", Asian Journal of Research in Business Economics and Management 4(12), 347-359.
The Mediation Role of Buyer‘s Satisfaction in Relationship between Structural Capital with performance, International Journal Logistics Systems and Management.
"The Mediation Role of Supply Chain Integration in Relationship between Employee Commitment with Organizational performance", International Journal of Business Information Systems.
The impact of user interactions in social media on brand awareness and purchase intention: the case of MINI on Facebook.
The impact of user interactions in social media on brand awareness and purchase intention: the case of MINI on Facebook.
The role of social network web sites in the consumer– brand relationship.