ملخص الجهاز:
"مدرنیسمزیر سبکهای مدرنیسمطراحی گرافیک ازویکتورین تا پست مدرن(7) ترجمۀ شروین شهامیپور (به تصویر صفحه مراجعه شود) alosiblA'D oilluT روی جلد فلزیبرای کتاب مارینتی&%OGG026G% mslcitroV mslcitroV که در سال 1914 توسط ازرا پاوند arzE dnuoP (از کلمه xetroV -گردباد-مرکز تمام انرژیها)،نامگذاری شد،یکی از پرشورترین جنبشهای آوانگاردبریتانیاییها به شمار میرود.
به عنوان مثال لیسیتزکی مدت زمانزیادی را با کرت شویترز srettiwhcS truK در هانور بامجلهیی دادائیستی با نام zreM و با ایلیا ارنبرگ ayll grubnerhE در برلین روی نشریه کانستراکتیویستی(به تصویر صفحه مراجعه شود)فرد دلترو،طراحی برای کتاب 1920 tcejbO همکاری کرد.
(به تصویر صفحه مراجعه شود)هربرت بهیر،روی جلد مجله باهاوس،1923 با گسترش تایپوگرافی،برنامههای آموزشیبمدرسۀ گروپیوس نیز دستخوش اصلاحات شد وبه دنبال آن کارگاه تایپوگرافی در مدرسه راهاندازی شد؛نخست زیر نظر هربرت بایر reyaB trebreH و سپسبه مدیریت یوست اشمیت tdimhcS tsooJ (کهمدتی بعد نام واحد درسی را به هنر بازرگانی تغییرداد.
دیدگاه اسماعیل شیشهگران برجستگی»های چشمانداز 79 (به تصویر صفحه مراجعه شود)طرح از اسماعیل شیشهگران چندی پیش دعوت نامهیی از مرکز هنرهای تجسمی وموزه هنرهای معاصر تهران به دست برخی هنرمندانرسید که در آن مژده برگزاری قریب الوقوع نمایشگاهطراحی امروز ایران«چشمانداز 79»داده شده بود.
دبیر نمایشگاه:دبیر نمایشگاه،تصادفا و بدون هیچغرض و مرضی همان دبیر اولین نمایشگاه به اصطلاحبین الملی سال گذشته است که در پی اعتراضهایمکرر هنرمندان طی نمایشگاه پیشین اعلام کرده بود،دیگر دبیری نمایشگاهها را قول نخواهد کرد،ولی اینبار هم غرور و کف نفس خود را فروگذاشتند و برایاعتلای هنر این مرزوبوم،این وظیفه خطیر راپریفتند."