ملخص الجهاز:
"(به تصویر صفحه مراجعه شود) vokehcT eniotnA چخوف،ایونیچآغازی در هنر پرداختیک ایدۀ ساده *شادمان شکروی*(*)شادمان شکروی متولد 1343 دکترای تخصصی فیزیولوژی گیاهی،عضو هیأت علمیپژوهشکده علوم پایه کاربردی دانشگاه شهید بهشتی وزیستشناسی دانشگاه آزاد مسئول کانون نویسندگی خلاق و مدرس داستان کوتاهدانشگاه شهید بهشتی،دستیار ادیتور نشریه esuM dliuG ecitnerppA کالیفرنیا هنگامی که چخوف عقاید انقلابی خود در موردمضامین داستانهای کوتاه را بیان میکرد،شایدکمتر کسی متوجه بود که وی برای به اثباترسانیدن عقاید خود چه رنجی متحمل میشود.
اما در ایونیچ این ویژگی به مراتبکمرنگتر است و داستان از یک مضمون بسیار سادهو فاقد جذابیت تبعیت میکند که خطر عدم پذیرشاز سوی خواننده را نیز به دنبال دارد.
آیا بدعتهای نیما در شهرکهن،نوعی تکمیل فضاهای خالی این دایره یا آغازنقطهگذاری برای ترسیم یک دایره درونی دیگر دردل آن نبوده است که اینک نیز در حال یافتن شکلهندسی خویش است؟ (به تصویر صفحه مراجعه شود)به هر حال اینک دور دیگری در داستان کوتاهآغاز شده است.
تا بدان حد که حتی بتوانی آنرا به شکل یک بسته کوچک و شکیل ولی منسجماز اندیشهای قوام یافته در جیبهای نامریی ذهن فروکنی و به هرکجا که میروی با خود حمل نمایی!شاید در این میان تنها تفاوت هنر از جمله داستانکوتاه با دیگر دانشهای بشری،ایجاد نوعی زیبایی وشکوه هنرمندانه در این ساختار کوتاه ولی به شدتدر هم فشرده و لایهلایه باشد.
وی علی رغم(شاید)عدم اشتیاق و انگیزشی که نگارش این قبیلداستانها در نویسنده پدید میآورد،داستان رانوشت و به همان شکل که قابل مطالعه است به انتهارسانید،با این انگیزه که فرمالیسم واقعی در ادبیاتداستانی و به خصوص داستان کوتاه را بنیانگذاریکند."