ملخص الجهاز:
"»هولزر درست در نقطهیی که رهگذران و مردم عادی انتظار دیدن تبلیغ یککالا را داشتند،این نوشتۀ نامنتظر را میآورد که:«مالکیت خصوصی،جنایت بار میآورد» (به تصویر صفحه مراجعه شود) اگرچه این پیامها فحوایی فردی داشت اما از نظر بیان و شکل و حالت،همگانی به نظر میآمد و در سکوتی شبه آیینی تکرار میشد.
هولزر میگوید:«اتقاقا قصد من هم نشان دادن تأثیرات همین بدیهیات و تناقضهایی است که یکی بعد از دیگری در زندگی روزمره بر سر مردم آوار میشود و خودنمایی میکند؛ میخواهم ابتذال و مسخره بودن این بدیهیات را نمایش دهم.
تابلو یکرسانۀ دیگر است،حافظهیی گستره دارد،میتوان چندین پیام را یکی بعد از دیگری روی آن آورد و از آنجا که نورانی و درخشان است،توجه رهگذران را به خود جلب میکند؛ تکانی که به مردم میدهد ارزشمند است و آنها را به توقف و تأمل وامیدارد.
هولزر برای آنکه پر و پروازی تازه به هنر خود بدهد،برای برخی از موزهها و گالریها پیام خود را روی نیمکتهای سنگی،پلاکهای بزرگ و صفحههای سنگی گرانیت و مرمر که به شکل سنگ قبر ساخته شده است حک میکند و تابلوهای الکترونیک خود را در استادیومهای ورزشی،میدانهای پر رفتوآمد،مراکز تجاری و یا روبهروی قمارخانههای لاسوگاس نصب میکند.
روی سخن این اثر که آشکارا برآمده از تلویزیون و تبلیغات به نظر میآمد،با روزگار و زمانۀ خود بود و در مناسبترین مکان ممکن،نصب شده بود3هولزر هم مانند کریستو و بسیاری دیگر از هنرمندان امروز که برای اجرای پروژههای خود افراد و مؤسسات را به خدمت میگیرند،گاهی به شکل گروهی کار میکند.
"Women,Art and Society", Thames and Hudso,London,1990 -Grenz,Stanley."