ملخص الجهاز:
"برای آثار حجمی خودتان چه گالریهایی را در نظر میگیرید؟چه شرایط فیزیکی برای ارائه آثارتان مناسب میباشد؟ در صحبتهایمان به مسأله مهم اقتصادی که انجام این نوع آثار و برقراری این دست نمایشگاهها را تضمین میکند رسیدیم و اینکه آیا میشود این ایدهها و جستوجوها را در طیف وسیعی به اجرا درآورد؟و آیا هنرمند در گزینههای مختلف اجازهء عرضهء این تیپ کار را خواهد داشت؟فضاهای درخور احتیاج او در اختیارش قرار خواهد گرفت؟و به قول شما وقتی یک اثر از کادر متعارف یک دیوار گالری خارج میشود،ابعاد دیگری طلب میکند،فضا و بودجهء اجرایی دیگری را میخواهد و شاید به آسانی نتواند در مجموعهء خصوصی کسی قرار گیرد و نیز عرضهء آن زمان محدودی را طلب کند؛اگر غیر این باشد با مفهوم فکری و فلسفی خود اثر مغایر است، پس چگونه میتواند حمایت شود؟مسلما همه و همهء این آیا و سؤالها جوابی دارد که شاید در صحبت ما به معدودی از آنها بشود جواب داد.
نمیدانم صحبتهایم تا کجا تفهیم شد اما اگر بخواهم یک جمعبندی داشته باشم این است که؛ بحث ما بحث عرضه آثار هنری بود که از چارچوب قاب و یا حجم معمولی بیرون آمده و میتواند و میبایست به نوع دیگری ارائه شود و مثالی که از این هنرمند زدم میتواند الگویی در طیفی وسیع از این دست کارها از لحاظ معرفی هنرمند،نقد اثر او و در نظر گرفتن مسائل اقتصادی این شیوه از کار باشد که سازوکارهای خودش را دارد و سیاستگذاریهای خودش را میطلبد و درواقع در کشاکش شروع قرن جدید که به آن میتوان قرن«ارتباطات تصویری»نام نهاد،شاید دیگر یک تصویر در کادرهایی مثل نقاشی یا مجسمه یا عکاسی یا از این دست جای نگیرد و به واقع کادرها و مفهومهای جدید خودش را بیابد."