چکیده:
شرکتهای بیمهای با عملکرد برتر منجر به رضایت مشتری می گردند که جلب رضایت مشتری به عنوان مهمترین
چالش برای مدیران ارشد و سهامداران محسوب میشود. این پژوهش به بررسی تاثیر رضایت مشتری بر ارزش ایجادشده
برای سهامداران در شرکتهای بهابازار تهران میپردازد. جامعه آماری پژوهش مشتریان شرکتهای بیمه پذیرفتهشده در
بهابازار تهران است. بدین منظورء ۳۸۴ پرسشنامه از این جامعه جمع آوری شد. برای تعیین پایایی پرسشنامه از آلفای
کرونباخ استفاده شد. فرضیات پژوهش به کمک بخش ساختاری مدل معادلات ساختاری» یعنی تحلیل مسیر بررسی شد.
مطابق نتایج بهدست آمده» رضایت مشتری تاثیر مستقیم و معناداری بر عملکرد مالی و عملکرد مالی تاثیر مستقیم و
معناداری بر ارزش ایجادشده برای سهامداران دارد ولی رضایت مشتری تاثیر مستقیم و معناداری بر ارزش ایجادشده برای
سهامداران ندارد.