چکیده:
دلبستگی به برند، از چالشهای مدیران بازاریابی برای ایجاد و حفظ پیوندی قوی و ماندگار با برند است. بنابراین، هدف این پژوهش، شناسایی راهکاری واقعگرایانه برای ایجاد و تقویت دلبستگی به برند و کسب پیامدهای مطلوب ناشی از آن در طبقات کالای تندمصرف و بادوام است. با اجرای دو پیشآزمونِ تعیین محصول و برند، کفش ورزشی با برند آدیداس و بستنی با برند کاله انتخاب شدهاند؛ برندهایی که مخاطبان بیشترین استفاده از آنها را تجربهکردهاند . با اجرای روش پدیدارشناسی و انجام پانزده مصاحبة عمقی براساس روش نمونهگیری هدفمند چندگانه (شدت وگلولهبرفی)، دادهها جمع آوری شدهاند. در مرحلة تحلیل از طریق فرایند مقایسة مستمر دادهها و کدگذاری باز، محوری و انتخابیو همچنین تحلیل محتوای رابطهای، مفاهیم، مقولهها و مضمونها سازماندهی شدهاند. درنهایت، اعضای مشارکتکننده اعتبار نتایج را که یک فرایند کنترلی است بررسی کردهاند. یافتهها نشان میدهند که متناسبسازی هدیة نقدی با پیام آگهی تبلیغاتی در سطح تفسیر بسیار و قدرت استدلال زیاد و در مقابل هدیة غیر نقدی با پیام آگهی تبلیغاتی در سطح تفسیر پایین و قدرت استدلال زیاد، باعث تقویت دلبستگی به برند و کسب پیامدهایی نظیر اعتماد به برند، رضایت از برند، تعهد به برند و وفاداری به برند میشود. این نتایج در هر دوطبقة کالای تندمصرف و بادوام مشابه بوده که نشاندهندة این است که دلبستگی به برند مستقل از طبقة محصول و براساس برنامههای ارتباطات بازاریابی شکل میگیرد.
خلاصه ماشینی:
[1] Esch [2] Belaid and Behi [3] Pedeliento [4] Albert and Valette-Florence [5] Thomson [6] Malar [7] Park [8] Lacoeuilhe [9] Grisaffe and Nguyen [10] Ryans and Ratz [11] Liberman and Trop [12] Todorov [13] Liberman and Forster [14] Ho [15] Shefrin and Thaler [16] Xu and Wyer [17] White [18] Huang [19] Chang [20] Lee [21] Yao and Chen [22] Nguyen and Munch [23] John Bowlby and Mary Ainsworth [24] Bretherton [25] Vlachos [26] Whan Park [27] Wallendorf and Arnould [28] Belk [29] Rubinstein and Parmelee [30] Mick and Demoss [31] Arnould and Price [32] Ball and Tasaki [33] Babad [34] Schouten and McAlexander [35] Fournier and Alvarez [36] Brand attachment [37] Brand commitment [38] Brand connectedness [39] Brand evangelism [40] Brand love [41] Brand loyalty [42] Brand passion [43] Brand trust [44] Bond [45] Self-expansion theory [46] Bidmon [47] Drichoutis [48] Gough [49] Harris [50] Coupland [51] de Waal Malefyt [52] Construal Level Theory [53] Psychological distance [54] Fiedler [55] Shani [56] Decontextualized [57] Context [58] Schmeichel [59] Mental Accounting Theory [60] Thaler [61] Bhattacherjee and Sanford [62] Chain response [63] Nenkov [64] Cognitive response model [65] Fishbein and Ajzen [66] Lutz [67] Olson [68] Malaviya and Sternthal [69] Biyalogorsky [70] Ryu and Feick [71] Jin and Huang [72] Khouja [73] Essence [74] Lived Experiences [75] Van Mannen [76] Van Kaam [77] Giorgi [78] Colaizzi [79] Moustakas [80] Buil [81] Mittal and Lee [82] Patton [83] Grounded Theory [84] Lincoln and Guba [85] Atkinson and Coffey [86] Barbour [87] Tsai [88] Delgado-Ballester and Munuera- Aleman مراجع 1- ادیبحاجباقری، محسن (1385).