Ethical and behavioral code is a set of professional values or disciplinary guidelines in organizations. The purpose of the present research is to develop ethical and behavioral code for the Ghasem Iran company’s salesforce. This research is an applied reseah in terms of results and descriptive in terms of purpose. To achieve the end، 23 interviews were conducted among the Ghasem Iran company’s experts and professionals of distribution Industry. The interviews have been analyzed using content analysis and based on the analysis، ethical and behavioral code were identified. The results indicated that in terms of verbal issues، verbal politeness and openness; in terms of behavior، honesty and integrity، regular visit to the customer، customer recognition and familiarity with the products of competitors; and finally interms of dress، appearanceare are considered very important for the Ghasem Iran company’s salesforce.
خلاصه ماشینی:
"فعالیتهای غیراخلاقی کارکنان (بازاریابها و فروشندگان) هزینههای بالایی را برای سازمانها (شوارتز[6]، 2001) و همچنین اثرات نامطلوبی را روی عملکرد سازمان دارد (کلیک و لئونارد[7]، 1998)؛ بنابراین برای بازرسی این رفتارها، تدوین معیارهای رفتاری و اخلاقی فروشندگان از اهمیت بالایی برخوردار است.
جدول2: نتایج تحلیلمحتوای مصاحبهها دربارة معیارهای گفتاری به تصویر صفحه مراجعه شود همانگونه که مشخص است، معیارهای گفتاری از نظر صاحبنظران بسیار مهم است و اصول بسیاری برای گفتار درست نیروی فروش وجود دارد که در ادامه مهمترین آنها بررسی شده است.
نمودار2: مهمترین موضوعات رفتاری نیروی فروش از نظر صاحبنظران همانگونه که مشخص است، صداقت و درستکاری مهمترین مشخصهای است که باید در تدوین معیارهای رفتاری در نظر گرفته شود و دربردارندة این ویژگیهاست: ارائة اطلاعات صحیح از محصول، شرایط فروش و احتمال تغییرات شرایط بازار، اغراقنکردن دربارة محصولات و پایبندی به تعهدات متقابل در معامله، پرهیز از دروغگویی و تبعیض.
جدول4: تحلیل محتوای مصاحبهها و موضوعات مربوط به معیارهای پوششی نیروی فروش مضمون به تصویر صفحه مراجعه شود معیارهای پوششی از نظر صاحبنظران مهم است و اصول بسیاری برای پوشش درست نیروی فروش وجود دارد که در ادامه مهمترین آنها بررسی شده است.
Ethics in Science & Technology, Vol 6(4), 41-50, (In Persian).
Ethics in Science & Technology, Vol 6(4), 41-50, (In Persian).
Journal of Public Policy & Environmental Management, Vol 1(1), 1-7.
The Journal of Personal Selling & Sales Management, Vol 11 (4), 39-47."