چکیده:
با توجه به محدودیت های منابع در بنگاه های کوچک و متوسط به تدریج به اهمیت کارکرد های بازاریابی در این قبیل بنگاه ها افزوده شده است. از جمله مهمترین فعالیت های بازاریابی که مالکان/مدیران بنگاه های کوچک و متوسط انجام می دهند، تمرکز بر شیوه های ترفیع کارآفرینانه به مثابه یکی از عناصر آمیخته بازاریابی کارآفرینانه است که نقش بسیار مهمی را در پیشبرد فروش و ارتقا آگاهی نسبت به بنگاه های کوچک و متوسط ایفا می کند. با این حال در مطالعات پیشین کمتر به مستند سازی و بازخوانی دانش ضمنی فعالان صنعت و شناسایی شیوه های تجربی ترفیع در کسب و کارهای کوچک و متوسط پرداخته شده است. در این مقاله تلاش شده است تا شیوه های ترفیع بنگاه های فعال در صنعت پوشاک شناسایی و جهت الگو برداری توسط بنگاه های نوظهور مستند سازی شوند. رویکرد مورد استفاده در روش تحقیق کیفی و از نوع مطالعه موردی مرکب و ابزار گردآوری داده ها، مصاحبه های عمیق و نیمه ساختار یافته می باشد. مطالعه اسناد و مدارک نیز به عنوان ابزار تکمیلی جهت گردآوری داده ها استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش هفت شرکت از کسب و کارهای کوچک و متوسط شاخص در صنعت پوشاک کشور است. در پایان یافته ها و پیشنهادات حاصل از بررسی مورد به مورد تجارب فعالان این بخش از صنعت در راستای توسعه اقدامات بازاریابی آنها ارائه شده است. نوآوری این تحقیق شناسایی، تبیین و مفهوم پردازی کارکرد های ترفیع در صنعت پوشاک است.
خلاصه ماشینی:
"Keywords: New Product Development (NPD), Risk, Bayesian networks (BNs) -time-to-market -Blundell -Sherman -Chin -Bayesian Networks -Cooper -Al-Harbi -Enterprise resource planning (ERP) -Sowlati -Eilat -Feyziogglu -Technique for Order Preference by Similarity to Ideal Solution (TOPSIS) -Wang -Wei and Chang -Chiang -Wang and Lin -Kayis -Concurrent Engineering -Choi and Ahn -Tang -Rule-Base Inference Methodology using the Evidential Reasoning (RIMER) -Goodwin -Bayesian Networks )Bayesian Belief Networks, Causal Probabilistic Networks, Probabilistic Influence Diagrams( -Directed Acyclic Graph -Prior Probability -Subjective -Causal -Evidential -Weber -Jensen -Research and development risk -Production risk -Supply risk -Similarity of the existing product -Complexity of the product design -Supplier performance -Similarity of the existing supply -Similarity of the production process -Complexity of the production process -Production capability"