چکیده:
در سالهای اخیر، نام و نشان تجاری به عنوان یک عامل کلیدی مهم در موفقیت کسب و کارها شناخته شده است. هدف این مقاله، مطالعه برندهای دوقطبی در بازار گوشی تلفن همراه است. جامعه آماری پژوهش حاضر عبارتند از مشتریان 10 برند فعال گوشی تلفن همراه در شهرستان سنندج که به طور تصادفی انتخاب شدهاند. در این پژوهش برای جمع آوری داده از پرسشنامه استفاده شد که در انتها 299 پرسشنامه برای تحلیل جمع آوری گردید. نتایج نشان داد که به طور کلی نگرش مردم به برندهای گوشی تلفن همراه مثبت بوده است. نگرش مشتریان به 9 برند ال جی، لنوو، اپل، سونی، سامسونگ، اچ تی سی، هواوی، نوکیا، سونی اریکسون مثبت بوده و تنها نگرش به برند جی ال ایکس منفی بوده است. در پایان سیاستهایی برای بهبود نگرش و وفاداری به برند گوشیهای تلفن همراه ارایه خواهد شد.
خلاصه ماشینی:
در حالی که حجم زیادی از پژوهشها کاوش وفاداری به نام تجاری و سابقه آن وجود دارد، که به بررسی چگونگی رابطه بین این سوابق و وفاداری به نام تجاری است (مارتین و همکاران، 2014) در عوض وفاداری به برند، فروش، درآمد، سهم بازار، سودآوری کارخانجات را دربر دارد و به رشد آنها یا حداقل کردن حفظ آنها در بازار کمک میکند (کلر 3 ، 2008؛ آکر 4 ، 1991؛ کاپفر 5 ، 1997) بیان شده که برندها توانایی اثرگذاری بر رفتار مشتری و فواید بازار برای کارخانجات دارد،روابط برند- مصرف کننده حوزه مهمی از پژوهش و پژوهش برای بازاریابان را نشان میدهد (کلر 6 ، 2012).
بنابراین در این پژوهش سعی میشود شناختی از قطبیت در صنعت گوشیهای تلفن همراه به دست آید و به این سوالات پاسخ داده شود که قطبیت صنعت گوشی موبایل و برندهای مختلف آن به چه صورت است؟، میزان طرفداری مشتریان از برندهای گوشی موبایل به چه میزانی است؟ و نگرش آنها نسبت به برندهای گوشی موبایل مختلف چگونه است؟، قطبیت برند با رضایتمندی مشتریان از خدمات چه ارتباطی دارد؟ مبانی نظری پژوهش برند دارایی نامشهود نهفته یک محصول یا یک خدمت است که شامل پارامترهای بسیاری از جمله: نام، Kotler Bennett Keller Aaker Kapfere Keller عبارت یا اصطلاح، علایم، نماد، آرم، طرح، سابقه ذهنی مشتریان و مصرف کنندگان، ماندگاری در بازار، اصالت کپی صرف نبودن و داشتن اعتماد و اعتبار پایا و ماندگار نزد مشتریان است.
Determinants of the brand equity, marketing intekkifence & planning, Vol. 23 No. 3, 2005, pp.