In today's highly competitive markets, corporate executives seeking for some new ways to keep the public informed about their products and enhance their brands. One of these methods is social medias that creat a great transformation in the field of business and internet marketing. The aim of this research is to investigate the influence of social networks on brand loyalty and consumers purchase intention. The present research is an applied research in terms of purpose and descriptive-survey in terms of data collection. Statistical population of the research consists of the social networks members from different social medias such as Instagram, Twitter, Facebook, etc in Mashhad during 1394. Moreover, the sampling method was done based on 5-10 times of total number of the research items; therefore, the total number of sample was determined as 240. Data collection was carried out using questionnaire. The questionnaire was distributed among 300 members of different social networks, and 264 questionnaires were completely filled and returned. Furthermore, data analysis was done using structural equation modeling via LISREL software. Results of the research indicated that social networks dimensions (Electronic word of mouth marketing, online advertising, online communities) are effective in promoting brand loyalty and purchase intention.
ملخص الجهاز:
"به عبارت دیگر، آنها در پژوهش خود در تلاش برای پاسخ به این سؤال بودند که آیا سیاستهایی که مراکز خرید آنلاین با استفاده بازاریابی دهانبهدهان الکترونیکی برای تحریک و تشویق مشتریان استفاده میکند، در افزایش وفاداری مشتری مؤثر است (یو و همکاران، 2013).
باید گفت حجم هزینة درآمد برای چنین تبلیغات اینترنتی هرساله رو به افزایش است (بالاک ریشنن و همکاران، 2014)؛ همچنین خدمات شبکههای اجتماعی ، به بخش اساسی بسیاری از کسب و کارها تبدیل شده است که به طور فزایندهای از آنها برای توسعة بازار تبلیغات و وفاداری برند استفاده میشود (ویدن[26] و همکاران، 2013).
بالاک ریشنن[40] و همکاران (2014) در پژوهش خود نشان دادند ارتباطات بازاریابی آنلاین، بهخصوص تبلیغات دهانبهدهان الکترونیکی(مجازی)، جوامع آنلاینی و تبلیغات آنلاینی از طریق وبسایت شرکت و سیستم عاملهای شبکههای اجتماعی در ترویج وفاداری به برند و قصد خرید محصول مؤثر است.
به طور کلی با استفاده مطالعات گستردهای که در این زمینه انجام شد، اینگونه نتیجه گرفته میشود که به کارگیری شبکههای اجتماعی اثرات معنیداری بر بخشهای مختلف بازاریابی نوین میگذارد و نقشی حیاتی را در بازاریابی و ایجاد وفاداری به برند و روابط با مصرفکنندگان بازی میکند و ازاینطریق بر رضایتمندی مصرفکنندگان تأثیرگذار خواهند بود؛ بنابراین پیشنهاد میشود مدیران و بازاریابان شرکتها با یادگیری مهارتهای کامل شیوههای نوین بازاریابی در شبکههای اجتماعی، مثل ایجاد تبلیغات دهانبهدهان الکترونیکی، کاربران را به اشتراکگذاری در زمینة کالا، خدمات، برند محصولات شرکتشان در بین شبکههای اجتماعی تشویق کنند؛ چراکه این امر تأثیر گستردهای روی عقاید و تصمیم خرید افراد و درنتیجه وفاداری آنها دارد."