خلاصة:
زمینه: در دنیای امروزی کسب و کارهای آنلاین نیاز به تعریف استراتژیهای بازبینی برای انتظار مصرفکنندگان و اعتماد آنها دارند. جدیترین خطر برای اقتصادهای میانبر نسخه برداری بدون هیچگونه رویکرد انتقادی است. هدف: این پژوهش به نقش اعتماد و جنسیت در خرید آنلاین با رویکرد آینده پژوهی میپردازد. روشها: پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی، از نظر گردآوری اطلاعات توصیفی-پیمایشی، روش تحقیق میدانی و با پرسشنامه دادهها جمعآوری شد. جامعه آماری ساکنین مجتمع سینا، روش نمونهگیری تصادفی احتمالی از نوع طبقهای نسبی با حجم 306 پرسشنامه که پایایی از طریق آلفای کرونباخ و روایی توسط اساتید محترم، خبرگان و متخصصین حوزه آماری تایید و پردازش دادهها از طریق نرمافزار SPSS انجام شده است. یافتهها: ضریب همبستگی اسپیرمن جنسیت و تداوم اعتماد بر رضایت و قصد خرید مجدد 0/731، آیندهنگاری، مزایای درکشده، تداوم اعتماد، ریسک درکشده و رضایت بر قصد خرید مجدد 0/705، 0/636، 0/639، 0/461- و 0/817 میباشد به طوری که همه در سطح معنیداری کمتر از 0/05 میباشند؛ فرضیات مربوطه مورد تایید واقع شدهاند. تنها ضریب همبستگی اسپیرمن جنسیت بر قصد خرید مجدد 0/193 و سطح معنیداری 0/083 نشان داد که این فرضیه مورد تایید واقع نمیشود.نتیجهگیری: برای افزایش سهم خود در بازارهای بینالمللی و داخلی باید با پویشی مداوم نیازهای اجتماعی و انتظارات مشتری را شناسایی و با بسط چشمانداز راهبردی منطبق با افزایش اعتماد، مزایای درکشده و کاهش ریسک درکشده میتوان رضایت و قصد خرید مجدد را افزایش داد.
Background: In today's world, online businesses need to define reviewing strategies to expect consumers and trust them. The most serious risk for economies download is without any critical approach. Objective: This study aimed at the role of trust and gender in online shopping with future research approach. Methods: The present study was conducted in terms of applied purpose, in terms of descriptive-survey information, field research method and data questionnaire Were collected. The statistical population of the residents of Sina complex, the possible random sampling method of the relative type with the volume of 306 questionnaires, which was confirmed by the Cronbach's alpha and the validity by respected professors, experts and experts in the statistical field and data processing through SPSS software. Results: Spearman gender correlation coefficient and confidence on satisfaction and intention to buy 731.0, foresight, perceived benefits, continuity of trust, perceived risk and satisfaction on intention to buy 705.0, 636.0, 639.0, 461.0-and 817.0 so that all at a significant level less than 05.0 The corresponding assumptions are confirmed. The only correlation coefficient of spearman gender on the intention of buying 193.0, and the significance level of 083.0 showed that this hypothesis is not confirmed. Conclusion: To increase its share in international and domestic markets, it should be identified with continuous dynamic social needs and customer expectations and with a strategic prospect expansion in accordance with increasing trust, perceived benefits and a decrease in perceived risk can increase the satisfaction and intention of purchasing again.
ملخص الجهاز:
تفاوتهای جنسیتی در تجارت آنلاین بر رفتار، نگرش و سطح اعتماد مشتریان تأثیر میگذارد Hwang, 2010)؛ (Yen & Lian, 2014 تداوم اعتماد : تمایل به اعتماد، یعنی حدی که فرد گرایش موافقی برای اعتماد به دیگران در طیف وسیعی از موقعیتها و اشخاص دارد (Chen, Yan, Fan & Gordon, 2015) در ضمن فرهنگ آکسفورد نیز، اعتماد را به این صورت تعریف کرده است: اطمینان یا اتکا به برخی از ویژگیها یا خصایص یک شخص یا سازمان، پذیرفتن یا اعتبار دادن به شخص یا سازمان بدون بررسی و دریافت شواهد و قرائن، باور یا اعتماد یا اتکا به صداقت یک فرد یا سازمان، داشتن انتظارات مطمئن نسبت به فرد یا سازمان، صداقت، درستی و وفاداری.
(Warkentin, Gefen, Pavlou & Rose, 2002) رضایت : رضایت مصرفکننده برای طول عمر هر کسب و کار ضروری است و در واقع یکی از موضوعات مورد تحقیق در بازاریابی است (Pappu & Quester, 2006) با تأکید سنگین بر رضایت مصرفکننده، تحقیق بر روی رفتارهای مصرف پس از مصرف مانند وفاداری انجام شده است (Cooil et al, 2007) علاوه بر این، تحویل روزانه معمولاً بسیار گران است، اکثر مشتریان حاضر به پرداخت هزینه اضافی نیستند، گرچه از لذت بردن از طریق مسنجر؛ شرکتها ممکن است زنجیره عرضه خود را تحکیم کنند و محصولات خود را به صورت رایگان عرضه کنند (Stevens, 2014) قصد خرید مجدد : تکرار خرید مشتری از برندی خاص بعد از استفاده از همان برند را قصد خرید مجدد مینامند (Knox & Walker,2001) عامل اصلی سود، رشد و بقا در هر بنگاهی تحقق قصد خرید مجدد است.