خلاصة:
روند رو به رشد راهاندازی مجتمعهای تجاری و استقبال مصرفکنندگان از این مراکز باعث شده است که مدیریت فروش در مجتمعهای تجاری بیش از پیش اهمیت یابد. پژوهش حاضر با هدف شناسایی و اولویتبندی روشهای تبلیغات اینترنتی در مجتمعهای تجاری با تمرکز بر مطالعة مجتمع ارگ تهران انجام شده است. این پژوهش از نوع ترکیب- اکتشافی و شامل دو فاز کیفی و کمّی است. جامعة آماری پژوهش متخصصان و خبرگان باسابقة حوزة املاک و مستغلات بوده و از روش نمونهگیری نظری و نمونهگیری گلولهبرفی برای جمعآوری دادهها استفاده شده است. در پژوهش حاضر با 8 نفر از خبرگان باسابقة صنعت املاک و مستغلات مصاحبه شد و اطلاعات از کسانی کسب شد که بالقوه میتوانستند پاسخگوی سؤالات پژوهش باشند. نتایج پژوهش در بخش کیفی حاکی از شناسایی روشهایی برای تبلیعات اینترنتی شامل: تبلیغات در شبکههای اجتماعی، ایجاد تارنمای اختصاصی، اینفلوئنسر مارکتینگ (بازایابی به کمک افراد تأثیرگذار)، تبلیغات پلهای، بازاریابی نامنظم (پارتیزانی)، بازاریابی ویروسی، ایجاد باشگاه مشتریان در فضای مجازی، تبلیغات در صفحات وب، بازاریابی ایمیلی، تور مجازی و فروش و اطلاعرسانی برخط است. نتایج در بخش کمّی رتبهبندی این روشها براساس تکنیک ریاضی بهترین- بدترین فازی، گویای آن است که تبلیغات در شبکههای اجتماعی در اولویت اول و فروش و اطلاعرسانی برخط در اولویت آخر قرار دارند.
The growing trend of setting up commercial complexes and attending consumers to these centers has made sales management in commercial complexes increasingly important. The aim of this paper was to identify and prioritize internet advertising methods in commercial complexes (case study of Tehran Arg complex). This research was a mixed exploratory study consisting of two qualitative and quantitative phases. The statistical population of the study was experts with a real estate background and the methods of theoretical sampling and snowball sampling was used to collect the data. In the present study, 8 experts in the real estate industry were interviewed and information was obtained from those who could potentially answer the research questions. The results of the research in the qualitative phase indicated the identification of methods for online advertising including advertising on social networks, creating a website, influencer marketing, stepper advertising, guerilla marketing, viral marketing, creating a customer club in cyberspace, advertising in web pages, email marketing, virtual tour, and online sales and information. The results in the quantitative part of these methods, based on the best-worst-case fuzzy mathematical technique indicated that advertising on social networks was the first priority and online sales and information were the last priority.
ملخص الجهاز:
ابزارهای رسانة اجتماعی اثر معناداری بر بازاریابی املاک و مستغلات د > لی و همکاران (2017); اثرات بازدید مشتریان از جوامع آنلاین و کانال محصول بر فروش محلی کالاهای مصرفی بزرگ: شواهدی از صنعت املاک و مستغلات; مصرفکنندگانی که از جوامع آنلاین بازدید کردهاند، نسبت به آنهایی که در معرض کانالهای محصول به عنوان محرّک فروش قرار داشتهاند، بیشتر تحت تأثیر قرار گرفته > گارج و همکاران (۲۰۱۷); تعامل بین ویژگیهای جمعیتشناختی خریداران، رفتار آنها و عوامل مجتمعهای تجاری: شواهد از یک مجتمع تجاری در آفریقای جنوبی; یافتهها نشان داد بیشتر متغیرهای جمعیتشناختی ارتباط معنیداری با فراوانی دیدار و هزینههای صرفشده در مجتمع تجاری داش > بیلوس و همکاران (۲۰۱۵); اثربخشی رسانههای آنلاین و آفلاین در نحوة ارتباط با مجتمعهای تجاری; نتایج نهایی نشان داد با وجود اینکه کانالهای آفلاین در تعداد بیشتر است، کانالهای برخط بهطور چشمگیری نسبت به کانالهای تبلیغاتی سنتی مقرونبهصرفهتر > جیم و همکاران (۲۰۱۱); بررسی اثرگذاری متفاوت مصرفکنندگان آنلاین بر قصد خرید مصرفکنندگان با در نظر گرفتن اعتماد به مجتمعهای تجاری: با نگاه تبلیغاتی; نتایج نشان داد خرید آنلاین مصرفکنندگان با افزایش اعتماد به مجتمعهای تجاری افزایش میی Tsakiridoua & Karanikolas محقر و همکاران (1396); شناسایی و اولویتبندي عوامل مؤثر بر تبلیغات اینترنتی در بازار ایران با استفاده از روشهاي تصمیمگیري چندشاخصة فازي; میـزان اسـتفادة روزانـةافـراد از اینترنـت، ســرعت اینترنـت و بـه کـاربردن جمـلات و عبـارتهــاي ترغیبکننده در محتواي تبلیغ بر مخاطبان اثرگذار است.