خلاصة:
سازمانها به طور اعم برای حصول به اهداف خود در محیطهای پرچالش و متغیری که سرعت تحولات بسیار بالاست،به استفاده از تمامی امکانات و ابزارهای موجود پیرامون خود نیازمندند.بر اساس نظریههای غالب راهبردی،که در صدد تبیین ارتباطات بینسازمانی هستند،رقابت به عنوان یک نظریهء عام که رویکردی باخت-برد دارد،مورد توجه است.در این مقاله،قصد داریم ضمن تبیین ضرورت حاکم شدن رویکرد همکاری مبتنی بر اعتماد، نقش فناوری ارتباطات و اطلاعات را در این رویکرد بررسی کنیم.
ملخص الجهاز:
"کاری برای تسهیم دانش و اطلاعات در بین سازمانهای عضو گروه است تا همگان از
همکاری مبتنی بر اعتماد سازوکاری است که میتواند در این زمینه مؤثر باشد.
همکاری مبتنی بر اعتماد میتواند به ایجاد یک سرمایه اجتماعی منجر شود که
برای ایجاد یک راهبرد همکاری مبتنی بر اعتماد موفق،عوامل متعددی لازم است.
3. ایجاد یک باور مشترک برای مؤثر و مقبول بودن همکاری مبتنی بر اعتماد.
4. ایجاد منافع مشترک برای همکاری مبتنی بر اعتماد در تمامی سطوح مشارکت
وجود یک فرهنگ مشارکتی بر ایجاد همکاری بینسازمانی مؤثر است.
لحاظ جغرافیایی پراکندهاند،ایجاد کرده است تا بتوانند با هم ارتباط برقرار سازند، در مسیر دست یافتن به اهداف کاری مشترک همکاری کنند.
تعریف کردن اهداف مشترک کاری در ایجاد اعتماد دوجانبه بسیار مؤثر است و
به منظور کاربرد فناوری ارتباطات و اطلاعات در همکاری مبتنی بر اعتماد، (به تصویر صفحه مراجعه شود)
کاربرد فناوری ارتباطات و اطلاعات در همکاری مبتنی بر اعتماد
برای سیستم دانش نیز فناوری اطلاعات و ارتباطات مؤثرترین ابزار است.
2. سیستمهای پشتیبانی دوجانبه:این شبکهها خدماتی برای همکاری مشترک در
1. فناوری ارتباطات و اطلاعات زمانی در دستیابی به همکار مبتنی بر اعتماد مؤثر
3. ایجاد ارتباطات مبتنی بر اعتماد طرفین میان سازمانهای گوناگون وابسته به سطح
6. ارتباطات رودرروی اولیه،سنگ زیربنایی است برای ایجاد اعتماد سطح بالا
7. اثربخشی فناوری ارتباطات و اطلاعات در پشتیبانی مستمر از همکاری مبتنی بر
مدل دستیابی به همکاری مبتنی بر استفاده از فناوری ارتباطات و اطلاعات
اعتماد و ارتباطات بین فردی دو رکن اساسی ایجاد همکاری هستند و همکاری"