خلاصة:
اثرهای کوتاه مدت و بلند مدت توجه به مسئولیت اجتماعی سازمانی بر توان رقابتی سازمانها و
نقش آن در برندسازی، در دهههای گذشته مورد توجه پژوهشگران سازمان و مدیریت بوده است. در
پژوهش حاضر، نقش مسئولیت اجتماعی و اثر آن بر طنین )هم نوایی( برند در داخل سازمان مورد
بررسی قرار گرفته است. پژوهش حاضر از منظر هدف کاربردی و منظر گردآوری دادهها از نوع
توصیفی موردی است. بدین ترتیب، یکی از شرکتهای گاز استانی زیرمجموعه شرکت ملی گاز -
ایران، به عنوان مورد مطالعه انتخاب شد. با توجه به حجم جامعه آماری که شامل کلیه کارکنان
شرکت مورد مطالعه است، با استفاده از فرمول نمونهگیری کوکران تعداد 053 نفر از کارکنان رسمی
این شرکت به عنوان نمونه انتخاب شده و پرسشنامهای حاوی 31 سوال تدوین و توزیع شد. از روش
نمونهگیری احتمالی خوشهبندی برای جمعآوری دادهها استفاده شد. نتایج پژوهش نشان از معنادار
بودن رابطه بین مسئولیت اجتماعی سازمانی و طنین برند داخل سازمانی دارد. همچنین رابطه معنادار و
مثبت بین مسئولیتهای اقتصادی، قانونی، اخلاقی و انساندوستانه سازمانی با مسئولیت پذیری
اجتماعی سازمانی، تایید شد.